طرز تهیه گرانولا با جو پرک
5/5 - (1 امتیاز)

امروز قصد داریم طرز تهیه گرانولا (granola) با جو پرک را به شما آموزش دهیم.پخت بسیار ساده این معجون لاغری در خانه با فر شیرینی پزی و بدون فر را به شما آموزش میدهیم.تجربه های ما در پخت گرانولا در حجم های زیاد با فر کانوکشن نیز بسیار عالی بوده است.

گرانولا یک معجون بسیار مغذی و پرکالری است که از ترکیب غلات، مغزهای خوراکی، عسل و میوه‌های خشک تهیه می‌شود. ترکیب این خوراکی با شیر یا ماست می‌تواند یک صبحانه یا میان‌وعده‌ی سالم و پر انرژی باشد. گرانولا را می‌توانید به صورت آماده از فروشگاههای زنجیره ای  بخرید، ولی چه بهتر که آن را خودتان در خانه تهیه کنید. پس با ما همراه باشید برای طرز تهیه گرانولا با جو پرک در خدمت شما هستیم.

گرانولا

 

اگر دنبال دستگاه پخت گرانولا هستید وارد شوید.

تاریخچه گرانولا

تاریخچه گرانولا

یک قرن قبل از اینکه هیپی ها در دهه 1960 و 70 با گرانولا آشنا شوند ، این غذا گزینه ساده برای صبحانه بود که توسط دکتر کالب جکسون از دانسویل ، نیویورک در سال 1863 ساخته شد. به عنوان یک گیاهخوار آواز ، جکسون به شدت مخالف صبحانه های مجلل تحت تأثیر انگلیسی بود که در آن زمان هنوز یک ماده اصلی در سراسر ایالات متحده بودند.

به عنوان مثال، جکسون یک گزینه صبحانه تازه و  سالم تر از آرد گراهام ایجاد کرد . محصول اصلی او که “گرانول” نامگذاری شد ، به دلیل گرانولهای آرد گراهام که از آن تشکیل شده بود ،. گرانولا با فرم دادن آرد گراهام به ورق ، پخت تا خشک شدن ، خرد کردن ، پخت دوباره و خرد کردن آن به تکه های کوچکتر نیز ساخته می شد. سرانجام ، محصول نهایی شبیه چیزی شبیه آجیل های انگور امروزی است.

. گرانولهای فشرده و جویدنی باید قبل از سرو کردن ، یک شب در شیر خیسانده شوند و این امر باعث میشود ترکیبی از شیر و غلات را داشته باشیم.ش غذایی گرانولا به دلیل مواد اولیه‌ی مغذی آن بسیار بالاست. علاوه بر این، گرانولا بسیار سیر کننده است و سریع آماده می‌شود. گرانولای آماده قیمت نسبتا بالایی دارد، اما شما می‌‌توانید با دستورالعمل ساده‌ای که به شما یاد می‌دهیم، گرانولای محبوب خود را در خانه درست کنید.

طرز تهیه گرانولا با فر کانوکشن

جو پرک، مغزهای خورد شده، دارچین، پودر نارگیل را با هم مخلوط کنید. عسل رقیق شده، روغن مایع گیاهی، عصاره وانیل را با هم خوب مخلوط کنید و به مواد خشک اضافه کنید و خوب هم بزنید. فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. مواد مخلوط شده را کف سینی فر بریزید و کاملا پهن کنید. 

توجه داشته باشید که برای طرز تهیه گرانولا با جو پرک باید کمی صبر داشته باشید.وقتی مواد را داخل سینی های فر کانوکشن قرار میدهید.باید کاملا پخش سینی شوند و پستی و بلندی نداشته باشند.پیشنهاد میدم طرز تهیه ماکارون را هم ببینید.

در هر مرتبه 10 الی 20 دقیقه باید سینی ها را دربیاورید و مواد گرانولا را زیر و رو کنید تا حرارت به صورت مساوی به مواد تابیده شود.این کار باعث میشود تا تمامی مواد بصورت یکسان حرارت دیده شوند.در انتهای پخت میوه‌های خشک خورد شده را نیز اضافه کنید. گرانولا را از فر درآورید و بگذارید سرد شود. می توانید بعد از سرد شدن به آن کشمش و خرما یا شکلات قطعه شده اضافه کنید

طرز تهیه بروشتا از دل ایتالیا را نیز مطالعه نمایید.

فر کانوکشن پخت گرانولا

فرپخت گرانولا

فر کانوکشن پخت گرانولا بهترین وسیله برای طرز تهیه گرانولا با جو پرک میباشد.این فر دارای فن کانوکشن میباشد که باعث میشود حرارت در تمامی طبقات در حین پخت یکسان باشد.دارای تایمر برای زمان بندی راحت تر پخت نیز میباشد.

مناسب برای پخت انواع شیرینی و کیک و گرانولا و انواع دسر های رژیمی نیز میباشد.بسیار عالی برای پخت پیتزا و لازانیا و انواع غذاها نیز میباشد.دارای مدل های خانگی و صنعتی نیز میباشد.این فر در سایز های 4/6/8 سینی خشک بدون بخار طراحی و تولید شده است.

افرادی که در صنعتی پخت گرانولا فعالیت دارند از این فر استفاده کرده و بسیار راضی بوده اند.مناسب برای پخت های حجیم و خانگی میباشد.دارای یک سال ضمانت نامه کتبی بی قید و شرط نیز میباشد.

اگر مثل من رژیم نیستید حتما مقاله طرز تهیه چیز کیک ژاپنی رو هم بخونید.

خواص گرانولا با جو پرک

گرانولا سرشار از پروتئین و فیبر است، که هر دو به می توانند به حس سیری کمک کنند.پروتئین حتی بر سطوح هورمونهای مهم سیری مانند گرلین و GLP-1 نیز تأثیر می گذارد. مواد تشکیل دهنده با پروتئین بالا، موجود می تواند شامل آجیل هایی مانند بادام، گردو و بادام زمینی و دانه هایی مانند کدو تنبل و کنجد باشد.

علاوه بر این، غذاهای پر فیبر مانند جو، آجیل و دانه ها باعث خالی شدن شکم شما شده و زمان هضم را افزایش می دهد، که می تواند به شما در طولانی مدت احساس سیری دهد و می تواند به کنترل اشتها کمک کند.طرز تهیه گرانولا با جو پرک

طرز تهیه گرانولا با جو پرک:گرانولا یک غذای صبحانه و میان وعده بسیار محبوب است و دارای بسیاری فواید میباشد. از جمله توانایی  در کاهش کلسترول ، تنظیم هضم غذا ، کمک به کاهش وزن و بهبود سلامت قلب است. همچنین به افزایش انرژی ، جلوگیری از کم خونی و ارتقا  تناسب اندام کمک می کند. مصرف گرانولا همچنین به کاهش فشار خون بهبود کیفیت پوست ، ساخت استخوان های محکم تر ، مدیریت دیابت ، تحریک بافت جدید و رشد هورمونی کمک می کند و حتی ممکن است از سرطان جلوگیری کند.

گرانولا منبع پروتئین

این دانه ها منبع شگفت انگیز پروتئین هستند. پروتئین موجود در دانه های گرانولا حس سیری را در بدن طولانی تر می کند، در حالی که به تقویت ماهیچه ها کمک می کند. همچنین فیبر، دستگاه گوارش شما را تمیز کرده و متابولیسم شما را بهبود می بخشد. بنابراین، دانه های گرانولا، گزینه مناسبی برای یبوست معده است. گذشته از مشکلات سلامتی روزمره، پروتئین و فیبر بدست آمده از آن می تواند به کاهش سوزش سر دل کمک کند و حتی از بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری کند.

در این مقاله طرز تهیه گرانولا با جو پرک پرداختیم و درصورت سوال یا انتقاد و پیشنهاد حتما نظر های خودتون را به صورت کامنت برای ما قرار دهید.

 

15 پاسخ
  1. مهیار
    مهیار گفته:

    درود بر شما من این دستور را امتحان کردم و بسیار عالی جواب داد فقط در مورد این فر های پخت شیرینی و چیز کیک سوال داشتم کجا باهاتون مطرح کنم؟

    پاسخ
    • مدیر
      مدیر گفته:

      سلام خوشحالیم دستور پخت گرانولا به کار شما آمده است برای طرح سوالات راجب فر های شیرینی با شماره 09120306906 تماس حاصل فرمایید

      پاسخ
  2. بهروز
    بهروز گفته:

    سلام من دستور پخت گرانولا با جو پرک را اجرا کردم و بسیار راضی هستم فقط یه مقدار سفت میشه جو پرک ایراد نداره؟

    پاسخ
  3. علی بیات
    علی بیات گفته:

    سلام وقت بخیر میشه گرانولا رو با شیر و یا ماست مخلوط کرد و اینکه فر های پخت گرانولا چه قیمت هستند ممنون؟

    پاسخ
    • مدیر
      مدیر گفته:

      سلام بله گرانولا با شیر و ماست میوه ای ترکیب کنید عالی میشه بله قیمت های فر پخت گرانولا به ایمیل شما ارسال شد

      پاسخ
  4. معصومه جهانبین
    معصومه جهانبین گفته:

    سلام من طرز تهیه گرانولا رو اجرا کردم ولی فکر کنم فر من مناسب نیست چون سوخت و خشک شد جو پرک ها ممکن راهنمایی کنید که از چه فری استفاده کنیم؟

    پاسخ
  5. عباس محبوبی
    عباس محبوبی گفته:

    سلام ممنون بابت مقاله خوبتون من کنجاو شدم فر پخت شیرینی و چیز کیک با هم فرقی دارند مگه؟ممنون اگه جواب بدین

    پاسخ
    • مدیر
      مدیر گفته:

      سلام وقت بخیر همراه گرامی بله فر پخت چیز کیک ژاپنی و فر پخت گرانوالا با هم تفاوت دارند
      برای پخت چیز کیک فر صندوقی پیشنهاد میدم برای گرانولا فر شیرینی کانوکشن توصیه میکنم

      پاسخ
  6. میلاد زینعلی
    میلاد زینعلی گفته:

    سلام من طرز تهیه گرانولا و جو پرک رادیدم اوکی بود دنبال یه فر خوب برا پخت اینا میگردم دارید شما

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.