طرز تهیه چیز کیک ژاپنی
به این مطلب امتیاز دهید

طرز تهیه چیز کیک ژاپنی

چیز کیک ژاپنی

امروز با یک دستور ساده و متفاوت برای طرز تهیه چیز کیک ژاپنی(japanese cheesecake) خدمت رسیده ایم.یک دسر بسیار عالی و نرم و در عین حال ساده و بینظیر.بسیار ساده و بدون نیاز به تهیه وسایل گران شیرینی پزی.

پخت چیز کیک ژاپنی در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت با فر شیرینی پزی نوبل.این بهترین دستور پخت کیک است که تا به حال داشته ایم.پخت شیرینی و چیز کیک خانگی بدون دردسر و بسیار ساده میباشد.

هفته ها با امتحان کردن طرز تهیه چیز کیک ژاپنی مختلف و تکنیک های مختلف ، این کیک پنیر را پخت کردیم. برخی تقریباً موفق هستند اما برخی با بدبختی شکست می خورند ، همه آنها طعم خوشمزه ای دارند حتی شکست خورده.

 

چرا منظورم از کیک پنیر “شکست خورده” ژاپنی است؟ اگر قبلاً چیز کیک ژاپنی دیده اید ، می دانید که قرار است آنها دارای یک سطح صاف و گنبدی شکل ، کناره های صاف ، بافت پنبه ای و خرده های کیک سوفله ای مرطوب باشند. اگر آنها این مدل را در چیز کیک ژاپنی من نداشته باشند ، به عنوان “کیک شکست خورده” طبقه بندی می شود. چه قدر سخت گیر هستم!

تاریخچه چیز کیک ژاپنی

تاریخچه چیز کیک ژاپنی

چیز کیک ژاپنی یا کیک پنیری پنبه ای نام یکی از پر طرفدارترین چیز کیک‌های آسیایی است که در بین مردم اکثر نقاط دنیا نیز شناخته شده است. در ژاپن و سایر نقاط دنیا کیک پنیر پنبه‌ای را با نام برند “عمو تتسو” می‌شناسند، زیرا طرز تهیه چیز کیک ژاپنی برای اولین بار توسط شخصی به نام تتسو در سال ۱۹۴۸ در شهر هاکاوا ژاپن معرفی شد.

 

بافت لطیف و نرم و پنبه‌ای، عطر دلنشین، شیرینی مناسب و خاصیت پف‌دار و ژله‌ای بودن این کیک باعث شد به سرعت چیز کیک عمو تتسو معروف شود.در ادامه به طرز تهیه چیز کیک ژاپنی میپردازیم.

در ادامه به شما پیشنهاد میدهیم طرز تهیه ماکارون را مطالعه کنید.

بطور سنتی چیز کیک ژاپنی از پنیر خامه‌ای، کره، کمی شکر، زرده و سفیده تخم مرغ بصورت جداگانه، خامه و آرد درست می‌شود. چیز کیک ژاپنی از سال ۲۰۱۰ به بعد بسیار شناخته شد، بطوری حدود ۷۰ شعبه در چین، هنگ کنگ، تایوان، تایلند و کانادا در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک ژاپنی

japanes-cheescake

طرز تهیه چیز کیک ژاپنی برای 6 نفر

کره 7 قاشق غذاخوری
پنیر خامه ای 4 اونس (100 گرم)
½ فنجان شیر (130 میلی لیتر)
8 تخم مرغ ، زرده
¼ فنجان آرد (60 گرم)
¼ فنجان نشاسته ذرت (60 گرم)
13 سفیده بزرگ
⅔ فنجان شکر دانه ریز (130 گرم)
آب داغ ، برای پخت
پودر قند ، برای سرو
توت فرنگی 1 پیمانه (340 گرم) ، برای سرو

طرز پخت چیز کیک ژاپنی

cheescake

  1. فر را با دمای 320 درجه فارنهایت (160 درجه سانتیگراد) گرم کنید.
  2. در یک قابلمه کوچک با حرارت متوسط ​​کره ، پنیر خامه ای و شیر را با هم مخلوط کنید تا ذوب و یکدست شود. از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود.
  3. در یک کاسه بزرگ ، زرده تخم مرغ ها را هم بزنید تا یکدست شود ، سپس مخلوط پنیر خامه ای را به آرامی بپاشید ، هم بزنید تا کاملا یکدست شود.
    آرد و نشاسته ذرت را الک کنید ، هم بزنید تا توده ای وجود نداشته باشد.
    در یک کاسه بزرگ دیگر ، سفیده ها را با همزن دستی بزنید تا قله های نرم ایجاد شود. در حالی که به ضرب و شتم ادامه می دهید به تدریج شکر را اضافه کنید تا قله های سفت ایجاد شود.طرز تهیه چیز کیک ژاپنی
  4. حدود ¼ از سفیده ها را مخلوط کرده و درون مخلوط زرده قرار دهید ، سپس با سفیده های باقیمانده تکرار کنید تا مایه یکدست شود.
  5. کف قالب کیک گرد 9 3 3 اینچی (23 7. 7.5 سانتی متر) را چرب کنید ، سپس ته و کناره ها را با کاغذ روغنی بچینید. در صورت استفاده از تابه شکل فنر ، حتماً دو بار کف و کناره های آن را کاملاً درون فویل بپیچید تا از نشتی جلوگیری شود.
  6. مایه را درون ظرف ریخته و تکان دهید تا حباب های بزرگ هوا آزاد شود.طرز تهیه چیز کیک ژاپنی
    قالب را در یک ظرف پخت بزرگتر قرار دهید که در پایین آن با 2 حوله کاغذی پوشانده شده است. حوله های کاغذی اطمینان حاصل می کنند که گرما به طور یکنواخت در کف تابه توزیع می شود. ظرف بزرگتر با ارتفاع حدود 1 اینچ (2 سانتی متر) را با آب گرم پر کنید.
  7. آن را به مدت 25 دقیقه بپزید ، سپس حرارت را تا 285 درجه فارنهایت (140 درجه سانتیگراد) کاهش دهید و 55 دقیقه دیگر آن را بپزید ، تا کیک تقریباً به دو برابر ارتفاع اصلی خود برسد.
    کیک را از اجاق برداشته و کیک را با دقت روی دست غالب خود برگردانید و کاغذ را جدا کنید. بسیار مراقب باشید ، کیک داغ خواهد بود. همچنین می توانید کیک را درون بشقاب برگردانید ، اما این باعث می شود کیک بیشتر تخلیه شود.
  8. بالای کیک را با پودر قند بپوشانید کنید ، سپس برش بزنید و در حالی که هنوز گرم است با توت فرنگی سرو کنید!
  9. لذت بردن!

پخت چیز کیک با فر شیرینی پزی نوبل

فر پخت چیز کیک

طرز تهیه چیز کیک ژاپنی با فر شیرینی پزی نوبل بسیار ساده میباشد.ابتدا مواد مورد نظر که در بالا به آن اشاره شد را فراهم میکنید.سپس دمای فر کانوکشن را به 240 درجه سانتی گراد میرسانید.

فر پخت چیز کیک ژاپنی

پس از آن قالب را در سینی فر شیرینی پزی قرار میدهیم.قبل از قرار دادن قالب در سینی باید دقت کنیم سینی هار ا باید پر از آب جوش کنیم.یا اینکه آب را با سینی در فر قرار میدهیم تا جوش بیاید و سپس قالب چیز کیک را داخل آن قرار میدهیم.

سپس دمای فر را به 240 درجه سانتی گراد میرسانیم.قالب را به مدت 55 دقیقه در داخل فر پیتزا صندوقی یا فر شیرینی پزی قرار میدهیم.پس از اینکه به پف کامل رسید و طلایی شد چیز کیک ژاپنی ما آماده میباشد.طرز تهیه چیز کیک ژاپنی بسیار ساده و درعین حال دقت لازم را میخواهد.

امیدواریم در این مقاله به شما آموزش لازم برای تهیه این دسر خوشمزه را داده باشیم.در مقالات بعدی پخت های این محصول را با انواع فر پیتزا صندوقی و فر شیرینی پزی برای شما به اشتراک میگذاریم.

12 پاسخ
    • مدیر
      مدیر گفته:

      سلام خوشحالم تونستیم مقاله مناسبی راجب طرز تهیه چیز کیک ژاپنی بیان کنیم از طریق شماره واتس آپ 09120306906 میتونید برای تهیه فر پخت چیز کیک و شیرینی اقدام نمایید

      پاسخ
  1. مریم
    مریم گفته:

    سلام وقت بخیر ممنون بابت طرز تهیه چیز کیک ژاچنی و اینکه آیا اطلاع دارید محل فروش چیز کیک ژاپنی در تهران کجاست؟

    پاسخ
    • مدیر
      مدیر گفته:

      سلام وقت بخیر خواهش میکنم و خوشحالیم مقاله ما در مورد چیز کیک ژاپنی برای شما مفید واقع شده آدرس برای تهیه چیز کیک در تهران به ایمیل شما ارسال شد

      پاسخ
  2. مهسا
    مهسا گفته:

    سلام وقت لخیر من این طرز تهیه چیز کیک انجام دادم خوب شد ولی یه مقدار ته ظرفم سوخت ایراداز چیه؟

    پاسخ
    • مدیر
      مدیر گفته:

      سلام فر شیرینی پزی کانوکشن بسیار مناسب میباشد برای اطلاعات بیشتر با شماره واتس اپ 09120306906 هماهنگ کنید

      پاسخ
  3. سمیرا حسینی
    سمیرا حسینی گفته:

    سلام وقت بخیر من این طرز تهیه چیز کیک و دوست داشتم ولی بیشتر میخوام بدونم چه فر ی مناسب پخت چیز کیک ژاپنی هست چون شما به فر پیتزا نیز اشاره کرده بودید؟

    پاسخ
    • مدیر
      مدیر گفته:

      سلام خوشحالم با این مقاله چیز کیک ژاپنی ارتباط برقرار کردید
      بله ما معمولا فر شیرینی پزی کانوکشن دار اشاره میکنیم ولی طبق تجربه پخت مشتری عزیزمان متوجه شدیم فر پیتزا صندوقی بسیار عالی میباشد مدل اتومات طرح ایتالیایی

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.