طرز تهیه شیرینی دانمارکی
به این مطلب امتیاز دهید

طرز تهیه شیرینی دانمارکی(shirini danmarki) با 1 متد جدید بسیار عالی و جدید در سال 1402 که باید بدانید.قبل از اینکه طرز تهیه شیرینی دانمارکی را بیان کنیم به تاریخچه این شیرینی خوشمزه میپردازیم.این شیرینی را میتوان به راحتی در فر شیرینی پزی آریا استیل نوین تهیه کرد.فر شیرینی پزی  آریا استیل نوین مناسب برای تهیه انواع شیرینی و کیک میباشد .دارای گارانتی و کیفیت پخت بسیار عالی میباشد.

شیرینی دانمارکی یا شیرینی چند لایه بسیار عالی برای پذیرایی در مهمانی ها میباشد.مناسب برای پخت در تمانی کشورهای دنیا میباشد.فر شیرینی پری آریا استیل نوین بسیار عالی باری پخت انواع شیرینی دانمارکی نیز میباشد.طرز تهیه شیرینی دانمارکی در این دستور بسیار ساده میباشد.

این شیرینی چندلایه به عنوان “دانمارکی” شناخته شد که اولین بار در دانمارک معروف شد. با این حال، طبق تاریخ، اولین نانوایانی که آن را درست کردند از اتریش بودند. هنگامی که کارگران نانوایی در دانمارک در سال 1850 اعتصاب کردند، کارفرمایان آنها کارگران شیرینی پزی را از وین استخدام کردند.

با دستور العمل های دانمارکی آشنا نبودند، دومی شروع به ساختن غذاهای سنتی خود از جمله آنچه امروزه به عنوان “دانمارکی” نامیده می شود، کردند

تاریخچه شیرینی دانمارکی

شیرینی دانمارکی

دانمارکی هایی که در اوایل دهه 1900 شروع به مهاجرت به ایالات متحده و چندین کشور اروپایی کردند، در نهایت شیرینی معروف خود را معرفی کردند. از آنجایی که مردم محلی از این اعتصاب اطلاعی نداشتند، نانوایان اتریشی صرفاً این شیرینی را “دانمارکی” یا “کپنهاگنی” می نامیدند

منشا شیرینی دانمارکی اغلب به اعتصاب کارگران نانوایی در دانمارک در سال 1850 نسبت داده می شود. این اعتصاب باعث شد که صاحبان نانوایی کارگرانی را از خارج از کشور استخدام کنند، از جمله چندین نانوای اتریشی که سنت های جدید پخت و دستور پخت شیرینی را به همراه داشتند.

شیرینی اتریشی Plundergebäck به زودی در دانمارک رایج شد و پس از پایان اختلافات کارگری، نانوایان دانمارکی دستور العمل های اتریشی را پذیرفتند و با افزایش مقدار تخم مرغ و چربی، آنها را مطابق میل و سنت های خود تنظیم کردند. این توسعه منجر به چیزی شد که اکنون به عنوان شیرینی دانمارکی شناخته می شود.

شیرینی های دانمارکی که در دانمارک مصرف می شوند شکل ها و نام های مختلفی دارند. روی برخی از آنها شکلات، شکر مروارید، آیسینگ گلاسه و/یا آجیل خرد شده ریخته می شود و ممکن است با مواد مختلفی مانند مربا یا کنسرو (معمولاً سیب یا آلو)، ریمونس، مارزیپان و/یا کاسترد پر شوند.طرز تهیه شیرینی دانمارکی در مقاله زیر بصورت روان بیان شده است.

شیرینی دانمارکی همانطور که ما آن را می شناسیم – لایه هایی از خمیر مخمر کره ای – در دهه 1850 با نانوایی هایی از اتریش به دانمارک آمد. این نانوایان آمدند تا یک اعتصاب سراسری نانوایان را پوشش دهند – و در این روند، یکی دو چیز در مورد شیرینی پزی به نانوایان بومی آموزش دادند. با گذشت زمان، خمیر کمی تغییر کرد – و تبدیل به شیرینی دانمارکی شد که امروز می شناسیم و دوست داریم.

در ادامه با من همراه باشید تا این طرز تهیه آسان را مشاهاده کنید .

 

مواد لازم برای طرز تهیه شیرینی دانمارکی

  • آرد حدود ۷۰۰ گرم (همیشه مقداری آرد بیشتر در اختیار داشته باشید)
  • شکر ۱۶۰ گرم
  • تخم مرغ سه عدد
  • خمیر مایه ۳ قاشق غذا خوری
  • کره ۵۰۰ گرم یا بجای آن روغن مایع ۱ پیمانه
  • شیر ولرم یک پیمانه
  • زعفران دم‌کرده نصف قاشق غذا خوری (می‌توانید زعفران را از طرز تهیه شیرینی دانمارکی خانگی حذف کنید.)
  • نمک یک دوم قاشق چایخوری برای طرز تهیه شیرینی دانمارکی

طرز تهیه خمیر شیرینی دانمارکی

برای آماده کردن خمیر شیرینی دانمارکی ابتدا شیر، ۱ قاشق از شکر و خمیر مایه را داخل یک ظرف ریخته و با هم مخلوط کنید. سپس روی خمیر را میپوشانیم و آن را  ۱۰ دقیقه در جایی گرم مانند در جایی خشک نگه میداریم تا خمیر مایه به عمل آید. هر زمان که روی مخلوط شما به اندازه نصف کل مواد کف ایجاد شد، می‌توانید از آن برای درست کردن خمیر استفاده کنید.

سپس تخم مرغ ها را به همراه سایر مواد به جز آرد و کره مخلوط کرده و بعد آرد را تا حدی اضافه می کنیم که مواد به دست نچسبند و خوب ورز می دهیم.

در این مرحاه آرد سه بار الک شده را اضافه میکنیم آرد را تا جایی که خمیر به دست نچسبد.

خمیر را باز کرده و حالا کره را که بین دو لایه پلاستیک با وردنه باز کرده ایم روی نیمی از سطح خمیر می گذاریم و نیمه ی دیگر را روی آن برگردانده و روی آن را با سلفون می پوشانیم و آن را داخل یخچال گذاشته و برای نیم ساعت به خمیر استراحت می دهیم.

بعد از نیم ساعت خمیر را از یخچال خارج کرده و به همان شکل تا شده وردنه می کشیم و مجددا درخلاف جهت قبلی تا می کنیم و دوباره در یخچال استراحت می دهیم.

این کار را سه بار تکرار می کنیم و در مرحله آخر پس از وردنه کشی خمیر آن را به شکل های دلخواه برش زده و پس از استراحت مجدد در سینی فر شیرینی پزی آریا استیل نوین میپزیم.

توصیه ما خواندن مقاله جذاب طرز تهیه ماکارون میباشد.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی در فر کانوکشن شیرینی پزی

شیرینی دانمارکی در فر شیرینی پزی

برای تهیه شیرینی دانمارکی درکانوکشن خانگی و صنعتی، کف سینی فر شیرینی، کاغذ روغنی پهن کنید. بهتر است روی سینی ها را هم مقداری کمی چرب نمایید. شیرینی‌ ها پیچیده شده را با فاصله کنار هم بچینید. روی آن‌ها را با پارچه بپوشانید و برای نیم ساعت دیگر به خمیرتان استراحت دهید. در همین حین فر شیرینی پزی را روشن کرده تا به دمای ۱۸۰ درجه برسد.

برای زیبا شدن شکل ظاهری شیرینی ها، ترکیبی از زرده تخم‌ مرغ، وانیل و زعفران آماده کرده و پس از استراحت دوم خمیر آن را به کمک یک برس روی شیرینی‌ ها رومال کنید. در این مرحله میتوان برای تزیین شیرینی دانمارکی از خلال پسته ،گل محمدی ،شکلات نیز استفاده نمایید.

پس از مراحل قبل؛ شیرینی‌ های دانمارکی را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه داخل فر کانوکشن شیرینی پزی که درمای آن به ۱۸۰ درجه سانتی گراد رسانده ایم قرار دهید.

اگر دوست دارید می‌ توانید بعد از پخت و خنک شدن شیرینی دانمارکی خانگی، کمی شربت با زعفرانی خنک شده روی آن بمالید. این مرحله در دستور طرز تهیه شیرینی دانمارکی کاملا اختیاری است.

این شیرینی کاملا سنتی می باشد و مراحل پخت آن نیاز به حوصله و زمان کافی دارد.فر شیرینی پزی خانگی برای طرز تیهه شیرینی دانمارکی باید از فن کانوکشن برخوردار باشد.فر کانوکشن دار به فری گفته میشود که فن کانوکشن چرخش هوا را در داخل خود داشته باشد.این فن باعث گردش هوای گرم در داخل فر میشود که بسیار عالی برای پخت کیک و شیرینی میباشد.سایز سینی های داخل فر 30*40 برای خانگی و 40*60 برای صنعتی میباشد.

 

نتیجه گیری

شیرینی دانمارکی یک شیرینی پراستفاده و پرفروش در ایران است و شما میتوانید با کمی حوصله این خوشمزه دوست داشتنی را در خانه تهیه کنید.با داشتن یک فر مناسب و همزن و مواد لازم میتواندی به راحتی این شیرینی را در خانه و تازه تهیه کنید.حتما نظرات و سوالات خود را درباره این شیرینی و این مقاله برای من کامنت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.