راه اندازی رستوران
به این مطلب امتیاز دهید

10 نکته برای راه اندازی رستوران موفق

در این مقاله سعی داریم نکات راه اندازی رستوران را برای دوستانی که پا به عرصه تهیه غذا گذاشته اند بیان کنیم.نکاتی ظریف که رعایت آنها علاوه بر جلوگیری از شکست احتمالی باعث موفقیت در کسب و کار شما نیز خواهد شد.این مقاله زیر مجموعه مقالات تجهیزات آشپزخانه صنعتی نیز میباشد.

یکی از مقالات مکمل برای این مطلب و درک بهتر مقاله مکان مناسب رستوران میباشد.که پیشنهاد میدهیم که همراه این مقاله مطالعه کنید.

10 نکته راه اندازی رستوران

مقدمه ای بر نکات تاسیس رستوران

کسب و کار رستورانی مساله ای رقابتی میباشد.رقابتی که اکنون و با وضع اقتصادی موجود بسیار سخت و پیچیده شده است.اما با این حال باز هم کسب بسیار سود آور و پر رونقی میباشد.رعایت کردن سری نکاتی که خواهیم گفت از شکست های احتمالی شما در این پیشه جلوگیری خواهد کرد.

مردم به رستوران ها می روند تا در هنگام لذت بردن از غذا لحظات به یاد ماندنی را با دوستان و خانواده صرف کنند. با این حال تعدادی از افرادی که مدیریت رستوران را برعهده میگیرند موفق نیستند.زیرا آنها به برخی از اصول کارکردن یک رستوران وارد نیستند و در نتیجه مشتریان خود رااز دست می دهند.

بسیاری از رستوران ها قادر به کشف پتانسیل کامل کسب و کار خود نیستند. یک مطالعه اخیر توسط دانشگاه کرنل تخمین زده می شود نرخ شکست در سال اول بالا است. این مطالعه نشان می دهد که 60٪ رستوران ها در سال اول بسته شده اند. این به این معنی است که مرحله شروع برای راه اندازی رستوران شما بسیار مهم است. با این حال، از این آمار ها نباید بترسید.

همه چیزهایی که باید انجام دهید تا کسب و کار رستوران خود را به طور موثر انجام دهید، استفاده کردن از اشتباهات دیگران است. به عنوان مثال، بسیاری از کارآفرینان ناموفق رستوران بدون تحقیق مناسب بازار و مشتریان را باز کردند.نکات راه اندازی رستوران

آنها هیچ برنامه ای برای مقابله با هر نوع ضرر مالی نداشتند. اکثر آنها هیچ برنامه بازاریابی برای ساختن نام تجاری ندارند، چیزی که شما باید آن را به درستی انجام دهید . شهرت کسب و کار خود را در منطقه خود ایجاد کنید. نام تجاری ایجاد شده به آسانی میتواند رقابت را کنار بگذارد.

پیشنهاد ویژه خواندن مقاله بهترین رستوران های تهران میباشد.

در اینجا 10 نکته ضروری برای موفقیت کسب و کار شما در راه اندازی رستوران را بیان میکنیم:

1_استخدام یک سرآشپز ماهر و خوب

مطمعن شوید که شما یک آشپز را که دارای سالها تجربه در تهیه غذاهای مختلف است را استخدام کرده اید. سرآشپزها مانند ستاره ها هستند. مردم به رستوران خاصی می روند زیرا خدمات سرآشپز که برای تهیه غذاهای منحصر به فرد است، شهرت دارد.

بنابراین، به استخدام ز آشپزی با استعداد که می تواند بهترین طعم و غذا را برای مشتریان به ارمغان بیاورد استخدام کنید.

سرآشپز راه انداز رستوران

2_ذخیره کردن سرمایه و آمادگی برای ماههای کم فروش

در ابتدا شما شاید با فروش بسیار عالی در رستوران مواجه باشید.اما باید فکری برای روزهای بدون مشتری و کم مشتری انجام دهید.معمولا در ماه رمضان و ماههای محرم و صفر در کشور ما فروش رستورانها پایین می آید.برای این موضوع حتما باید برنامه ریزی خاصی را داشته باشید و علاوه بر ضرر نکردن شود را هم به همراه داشته باشید. نکات راه اندازی رستوران

3_داشتن نشان یا لوگوی منحصر بفرد

اطمینان حاصل کنید که کسب و کار رستوران خود را با یک لوگو منحصر به فرد نشان داده شده است. افراد لوگو رستوران شما را بر روی نشانه های خیابان، آگهی ها، بیلبورد ها، روزنامه ها، کارت های کسب و کار، وب سایت ها، کارت های منو و دیگر مکان ها مشاهده خواهند کرد.نکات راه اندازی رستوران
سعی کنید لوگوی هیجان انگیز و به یادماندنی داشته باشید.استفاده کردن از کلاه سرآشپز و عکس ظرف و ظروف و غذا بسیار ایده قدیمی شده است.از طرح های گرافیکی با جذب بالا استفاده کنید تا ماندگار بمانید.

لوگوی رستوران

4_منوی رستوران بسیار قوی و عالی

استفاده از منوی بسیار خلاقانه و عالی باعث افزایش فروش شما میباشد.

منوی شما علاوه بر معرفی غذاهای شما باید پکیج های بسیار عالی و بصرفه اقتصادی را به مشتریان شما معرفی کند.

این عمل باعث افزایش فروش غذاهای مورد نظر شما بصورت غیر مستقیم میشود.نکات راه اندازی رستوران

مطمعن شوید که قیمت ها و پکیجها بطور منظم و با درج تصویر در منو قرار گرفته باشند.

یک منوی عالی باعث برگشت مشتری به رستوران شما خواهد شد.

 

5_سایت یک وبسایت تخصصی از رستوران خود

با داشتن یک سایت مربوط به کسب و کار خود همیشه آنلاین باشید.با وجود فضای مجازی و تاثیر آن بر کسب و کار میتوانید خود را در این زمینه بهینه کنید.راه اندازی حتی یک اپلیکیشن مناسب برای رستوران جهت سفارش غذای آسان برای مشتری تعبیه کنید.نکات راه اندازی رستوران

6_ استفاده از سوشیال مدیا یا همان رسانه های اجتماعی

استفاده از رسانه های اجتماعی و social media مانند اینستاگرام , فیسبوک,توییتر , تلگرام و از این قبیل برای معرفی و تبلیغ برند خود عالی میباشد.سپس، شروع به ارسال محتویات مربوطه به جزئیات و تحولات جدید مربوط به رستوران خود کنید. هدف این است که افراد را با خدمات رستوران و کسب و کار خود درگیر کنید.

سوشیال مدیا و شبکه های اجتماعی

7_تبلیغات مفید تراکتی و بنری

تبلیغات مفید تراکتی در مکانهای شلوغ را آغاز کنید.

به طور مستمر این کار را انجام دهید تا افراد را حداقل یکبار از رستوران خود آگاه سازید.نکات راه اندازی رستوران

در این میان خود را برای تبلیغات رستوران جدیدتر و بهتر آماده نمایید.مفید و بصرفه تبلیغ کنید و هدفمند باشید.

8_سرمایه گذاری بر روی مشتریان خود انجام دهید

شما باید مشتریان خود را به عنوان مهمان تلقی کنید. .با استفاده از ادبیات بسیار عالی و با شخصیت با مهمانان خود رفتار کنید.شخصیت و رفتار مناسب باعث برگشت مشتری و وفاداری نسبت به رستوران شما خواهد شد.راه اندازی رستوران با اخلاق مدرن را تجربه کنید و برگشت سرمایه سودآور را احساس نمایید.

نکات راه اندازی رستورانها

9_رستوران خود را به یک شرکت خصوص تبدیل کنید

مهارت های تشویق مشتریان به خرید را فرا بگیرید.با ارسال کارت پستال به درب منازل مشتریان همیشگی خود از آنها قدردانی نمایید.ایده بسیار جالبی میباشد که یک شب را به دعوت از مشتریان ثابت و قدر دانی از آنها بپردازید.خواهید دید که چگونه عضو جداناشندنی از خانواده رستوران شما خواهند شد.

ایده نو در رستوران

10_استفاده از ایده های نو و شریک افراد باهوش شدن

از افرادی که دارای ایده های نو و بکر هستند در صنعت خود استفاده کنید.آنها را در سود تبلیغاتی ایده هایشان شریک کنید.پس از اینکه رستوران فروش خود را بدست آورد.از این ایده ها برای فروش بیشتر استفاده کنید.در آخر در فکر راه اندازی شعبه های جدید خود باشید تا موفق ترین فرد در کسب خود بمانید.

منبع مقاله :designhill.com

آریا استیل نوین بهترین مشاور و اجرا کننده در امر نکات راه اندازی رستوران برای شما مشتریان عزیز میباشد.برای مشاوره رایگان و اطلاع از چگونگی خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

09122898915_

 

4 پاسخ
  1. رها
    رها گفته:

    سلام ممنون بابت مقاله راه اندازی رستوران
    اگر ممکنه راجب راه اندازی رستوران بیشتر مطلب بزارید

    پاسخ
    • wpadmin
      wpadmin گفته:

      سلام همراه گرامی ممنون بله حتما در مقاله های آینده راجب راه اندازی رستوران بیشتر مطلب قرار گرفته میشود

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.