طرز تهیه کیک تولد دونفره
3/5 - (7 امتیاز)

امروز برای شما همراهان عزیز طرز تهیه کیک تولد دونفره در خانه را همراه داریم.آموزشی بسیار ساده و در عین حال مفرح که با امکانات محدود خانگی تیز قابل انجام میباشد.استفاده از کمترین هزینه برای بیشترین کارایی ممکن را دارا میباشد .

تولد یکی از روزهای مهم در سال برای همه ماست. چه تولد خودمان باشد، و چه تولد یکی از نزدیکانمان. دوست داریم این روز به بهترین نحو ممکن سپری شود و خاطره خوب آن برای باقی عمرمان بماند.

از طرفی، در روز تولد دوستان خود را قافلگیر کنیم و با ابتکار های خودمان این روز را برایشان به یاد ماندنی تر کنیم.طرز تهیه کیک تولد دونفره بسیار ساده و در عین حال مهم میباشد.مناسب برای قرار گیری در کنار انواع گرمکن غذا و شیرینی میباشد.

 

کیک تولد دونفره خاص

نشان دادن علاقه نیاز به خرید هدایای متعدد و پر هزینه ندارد و خیلی وقت‌ها می‌توانیم با کارهای کوچک اما معنی‌دار خاطرات خوبی را رقم بزنیم. خرید چند شاخه گل، دادن یک کارت با جملات محبت آمیز، دعوت از دوستان نزدیک برای گذراندن یک روز خوب کنار هم،  و یا پخت یک کیک تولد خوشمزه خانگی میباشد.

حتما مقاله طرز تیهه ماکارون را مطالعه کنید.

طرز تهیه کیک تولد

کیک تولد

طرز تهیه مینی کیک دو نفره تولد:

باید قبل از این موضوع حتما فر شیرینی پزی خانگی را تا دمای 170 درجه گرم نگه داریم.

در فر های شیرینی پزی نوبل ترموستات دیجیتال تعبیه شده است که شما میتوانید دما را به دستگاه بدهید.سپس فر شیرینی در این دما خودکار میماند.به اینصورت که تا دمای 170 بالا می آید و قطع میکند و سپس به دمای 165 میرسد و دوباره جریان گاز را وصل مینماید.طرز تهیه کیک تولد دونفره بسیار ساده و مهم میباشد.

مینی کیک دونفره

قالب مناسب را برای کیک خود انتخاب نمایید.اگر کیک تولد شما  رنگ روشنی دارد و شکلاتی نیست، از قالب‌های روشن و براق استفاده کنید. قالب‌های تیره چون گرمای بیشتری به خود جذب می‌کنند باعث تیره شدن سریع رنگ کیک شما داخل فر می‌شوند.

مواد لازم برای طرز تهیه کیک تولد دونفره

کره 1 فنجان – یخ نزده
شکر 2 فنجان
وانیل 1 قاشق چای‌خوری
تخم مرغ 4 عدد – سفیده و زرده جدا شده
بیکینگ پودر 3 قاشق چی خوری
آرد 3 فنجان
شیر 1 فنجان
نمک به مقدار لازم
  1. کره و شکر را به مدت 5 دقیقه با هم مخلوط کرده تا یک مخلوط نرم و پف کرده بدست بیاید. سپس زرده‌های تخم مرغ را تک تک به این مخلوط اضافه کنید و بسیار خوب هم بزنید. پودر وانیل را نیز همزمان اضافه کنید.
  2. آرد، بیکینگ پودر، و نمک را با هم مخلوط کرده و چندین بار با دقت الک کنید تا هوا بگیرد و کیک تولد شما داخل فر به اندازه کافی پف کند.
  3. مخلوط‌ های مرحله اول و دوم را با هم ترکیب کرده و شیر را به آن‌ها اضافه کنید. آنقدر هم بزنید تا مخلوط یکنواخت شود. اما این کار را زیاد انجام ندهید، چرا که بیکینگ پودر خاصیت خود را از دست می‌دهد.طرز تهیه کیک تولد دونفره
  4. در یک ظرف دیگر، یک سوم (3/1) سفیده تخم مرغ‌ها را با کمی نمک مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید تا مخلوط پف کند. سپس آن را به ترکیب کیک که در مرحله 3 آماده کردید اضافه کنید و کمی هم بزنید. این کار باعث می‌شود رنگ کیک شما روشن و زیباتر شود.
  5. سپس قالب کیک را چرب میکنیم و مواد را داخل آن میریزیم. قالب پر از مواد را داخل فر کانوکشن کیک پزی که از قبل گرم کرده اید بگذارید. حدود نیم ساعت طول می‌کشد تا کیک شما بپزد.
    برای اطمینان از پخته بودن کیک، یک خلال دندان را داخل کیک فرو کرده و خارج کنید. در صورتی که خلال دندان تمیز بماند و مواد کیک به آن نچسبیده باشد، کیک ما آماده میباشد.طرز تهیه کیک تولد دونفره
  6. در نهایت و پس از اینکه کیک ما 30 دقیقه در فر نوبل پخت به صورت اتوماتیک و با تمام شدن زمانی که در تایمر فر تنظیم کرده ایم فر اتوماتیک خاموش میشود.
  7. پس از اینکه قالب را از فر بیرون آوردیم به مدت 10 الی 15 دقیقه صبر میکنیم و سپس کسک را از قالب خارج میکنیم.این کار باعث میشود که کیک به اطراف قالب نچسبد و سالم بیرون آید.

بنظر من طرز تهیه گرانولا با جو پرک را هم مطالعه کنید

تزیین کیک تولد دونفره:

تزیین کیک تولد دونفره

  • خامه قنادی 700 گرم
  • شکلات چیپسی به مقدار لازم
  • خامه صبحانه 130 گرم
  • شکلات 100 گرم
  • میوه جهت تزیین به مقدار لازم
  • گردو به مقدار لازم

تزیین کیک نیز مانند پخت کیک باید جدی در نظر /رفته شود.همیشه یک کیک خوب با تزیین خوب مقایسه میشود.بهترین تزیین و قدیمیترین تزیین مدل خامه کش کردن کیک میباشد.خامه کشیدن بسیار امر مهم و سختی در تزیین کیک میباشد.انواع روکش کیک تولد بسته به سلیقه افراد متفاوت است. تزیین کیک با خامه از قدیم بوده و همچنان پرطرفدار است.طرز تهیه کیک تولد دونفره با این آموزش ها بسیار ساده میباشد.

کیک تولد عاشقانه لاکچری

اگر قصد دارید کیک تولد خانگی درست کنید، . برای تزیین روی کیک می توانید از انواع میوه و خامه قنادی استفاده کنید.کیک تولد اسفنجی ساده ترین کیک برای تولد است که می توان آن را با خامه فرم گرفته به شکل های مختلف تزیین کرد.

استفاده از رنگ های خوراکی مایع یا ژله ای در خامه بهترین گزینه برای رنگی کردن کیک و تزیین آن است. همچنین با آب کردن شکلات و تزیین کیک با شکلات می توانید طرح ها و طعم های مختلف به کیک خود دهید. طرز تهیه کیک تولد دونفره

20 پاسخ
  1. مریم
    مریم گفته:

    سلام وقت بخیر من این طرز تهیه کیک را امتحان کردم و بسیار عالی شد فقط خامه من شل میشه همیشه ایراد چی میتونه باشه؟

    پاسخ
  2. مرجان محتشم
    مرجان محتشم گفته:

    سلام خسته نباشد میشه دستورهاتون رو بیستر توضیح بدید و طرز استفاده از فر های شما رو میخواستم

    پاسخ
  3. امین هاشمی
    امین هاشمی گفته:

    سلام من این کیک رو پختم خوب شد فر کیک پزی که مناسب باشه که 4 عدد کیک همزمان کار کنه چیه

    پاسخ
    • مدیر
      مدیر گفته:

      سلام خوشحالیم که دستور مفید بوده شما میتونید از فر 6 سینی کانوکشن دار استفاده کنید برای اطلاعات بیشتر به شماره واتس اپ 09120306906 پیام دهید

      پاسخ
  4. محمود باقر ی
    محمود باقر ی گفته:

    سلام من طرز تهیه کیک تولد دونفره و چیز کیک ژاپنی دیدم خوب بوود یسری کسری هم داشت ولی در کل خوب بود قسمت فر شیرینی بیشتر توضیح بدید بهتره

    پاسخ
  5. محمد جعفر پور
    محمد جعفر پور گفته:

    سلام من طرز تهیه کیک تولد دیدم دوست داشتم لطفا مدل های دیگر کیک تولد را هم آموزش دهید

    پاسخ
    • مدیر
      مدیر گفته:

      سلام خوشحالم طرز تهیه کیک تولد دونفره به کار شما اومده چشم حتما در مقاله های بعدی دستور های کیک های مختلف آموزش میدیم

      پاسخ
  6. مرضیه راضی نژاد
    مرضیه راضی نژاد گفته:

    سلام وقت بخیر من قیمت فر پخت کیک تولد دونفره را میخوام ایمیل کنید ممنون

    پاسخ
  7. سمیرا حسینی
    سمیرا حسینی گفته:

    سلام لطفا راجب خامه کشی بعد از تهیه کیک تولد دونفره بیشتر توضیح دهید

    پاسخ
    • مدیر
      مدیر گفته:

      سلام همراه گرامی یک فنجان میشه 240 میلی لیتر و محاسبه برای دوستانی که ترازو نداشتن سخت بود اضافه میکنیم از این به بعد

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.