طرز تهیه چیز کیک نیویورکی
به این مطلب امتیاز دهید

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی

امروز قصد داریم یکی از خوشمزه ترین و در عین حال ساده ترین چیز کیک های موجود را به شما آموزش دهیم.طرز تهیه چیز کیک نیویورکی(New York Cheesecake) در کمترین زمان و با کم ترین هزینه را برای شما فراهم آورده ایم.اگر به دنبال غنی ترین و خامه ای ترین چیزکیک بوده اید ، ممکن است این چیزکیک به سبک نیویورک باشد! با خوردن کمی از این کیک بسیار غافلگیر شدم. بافت خامه ای رویایی است و عطر و طعم آن خوب است.

با در نظر گرفتن طرز تهیه چیز کیک نیویورکی میتوانید بهترین دسرها را برای خود تهیه کنید.با استفاده از فر شیرینی پزی و فر صندوقی ایتالیایی میتوان تمامی این دسرهای خوشمزه را در تیراژ بالا تهیه کرد.

چیز کیک نیویورکی

 

این دستور کلاسیک طرز تهیه چیز کیک نیویورکی یک کیک غنی ، خامه ای و متراکم به همراه دارد و مانند بسیاری از دستور العمل های دیگر به بخار آب احتیاج ندارد ، بنابراین تهیه آن نیز آسان است. این یکی از بهترین کیک های پنیری است که تاکنون داشته ام – طعم شگفت انگیزی دارد! برای یادگیری چگونگی پخت آن بوسیله فر شیرینی پزی ، تمام نکات من را در پست زیر بخوانید.

پیشنهاد میدم مقاله طرز تهیه چیز کیک ژاپنی را حتما بخونید.

مواد لازم برای طرز تهیه چیز کیک نیویورکی

 

بیسکوییت دایجستیو یا پتی بور 200 گرم
کره 150 گرم
خامه 150 گرم
پنیر خامه ای 500 گرم
شکر 150 گرم
تخم مرغ 4 عدد
لیمو ترش 1 عدد (یا یک قاشق غذاخوری آب لیمو)
روغن به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
وانیل یک قاشق چایخوری
  •  ابتدا باید با توجه به مقدار گفته شده پتی بور ها را کاملا خورد کنیم.
  • نکاتی از طرز تهیه چیز کیک نیویورکی برای خورد کردن کامل این بیسکوییت ها میتوان به راحتی با یک گوشت کوب و ظرف فلزی این کار را انجام داد.
  • بعد از این کار کره را آب میکنیم و به همراه بیسکوویت ها مخلوط مینماییم
  • باید طوری مخلوط شوند که حالت خمیری بگیرد و به هم چسبیده باشند
  • سپس فر را به دمای 180 درجه سانتیگراد میرسانیم
  • بعد از آن قالب مخصوص چیز کیک نیویورکی را چرب مبکنیم و در زیر آن ورق شیرینی پزی قرار میدهیم برای اطمینان بیشتر
  • سپس خمیر بیسکوویت و کره را داخل آن قرار میدهیم و با همان گوشکوب آن را صاف میکنیم
  • سپس قالب را به همراه مواد داخل فریزر به مدت 35 دقیقه قرار میدهیم تا خودش را بگیرد
  • سپس به سراغ مواد روی چیز کیک میرویم شکر و خامه را با بوسیله همزن میزنیم تا کاملا مخلوط شوند

نکاتی از طرز تهیه چیز کیک نیویورکی:

  • بعد از آن آرد ونمک و لیموی رنده شده و وانیل را به آرامی با هم ترکیب میکنیم
  • در مرحله بعد تخم مرغ ها را یک به یک افزوده و هربار خوب هم بزنید،طرز تهیه چیز کیک نیویورکی
  • سپس قالب را در فر شیرینی کانوکشن قرار میدهیم
  • قبل از آن سینی فر را با آب جوش پر مینماییم
  • این کار از ترک خوردن روی چیز کیک جلوگیری مینماید
  • چیز کیک نیویورکی را یک ساعت داخل فر پیتزا صندوقی ایتالیایی قرار میدهیم و هر چند دقیقه بهش سر میزنیم تا ترک نخورد
  • بعد از یک ساعت که طلایی شد چیز کیک آماده است طرز تهیه چیز کیک نیویورکی
  • آن را در یخچال به مدت 5 ساعت قرار میدهید و سپس نوش جان کنید

مطالعه طرز تهیه ماکارون از واجبات است

تاریخچه چیز کیک نیویورکی

new york cheesecake

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی شاید در دستور العمل های دسر پنیر باشد ، یکی از رایج ترین ها و شاید یکی از قدیمی ترین ها در جهان است. اگرچه دستور اصلی با پنیر خامه ای است ، اما انواع مختلفی وجود دارد که از پنیر دلمه و لیمو استفاده می کنند تا به آن بافت و طعم بیشتری بدهند. 

اولین “کیک پنیری” ممکن است در جزیره ساموس یونان ایجاد شده باشد. باستان شناسان  قالب های پنیری را کشف کردند که مربوط به 2000 سال قبل از میلاد بود. پنیر و محصولات پنیر به احتمال زیاد هزاران سال قبل از این وجود داشته است ، اما زودتر از این به تاریخ ماقبل تاریخ می رود (آن دوره از تاریخ بشر قبل از اختراع نوشتن) .

چیز کیک تنوری

در یونان ، کیک پنیر منبع خوبی از انرژی قلمداد می شد و شواهدی وجود دارد که در طی اولین بازیهای المپیک در سال 776 قبل از میلاد برای ورزشکاران به عنوان مکمل نیز استفاده شده است. عروس و دامادهای یونانی همچنین به عنوان کیک عروسی از چیز کیک یونانی استفاده می کردند. ترکیبات ساده آرد ، گندم ، عسل و پنیر به شکل کیک درآمده و پخته می شدند.

زمانی که رومی ها یونان را فتح کردند ، طرز تهیه چیز کیک یونانی و نیویورکی را بعنوان غنیمت جنگی برداشتند. آنها این دستور را به وسیله پنیر و تخم مرغ تغییر دادند. این مواد را زیر آجر داغ می پختند و گرم سرو می کردند. گاهی اوقات رومی ها یک شیرینی را پز از پنیر میکردند و از آن بعنوان شیرینی مخصوص یاد میکردند. رومی ها کیک پنیری خود را “لیبوما” می نامیدند و آن را در موارد خاص سرو می کردند. مارکوس کاتو ، سیاستمدار رومی در قرن اول پیش از میلاد ، به عنوان ضبط کننده قدیمی ترین دستور تهیه چیزکیک رومی شناخته می شود.

هنگامی که رومی ها امپراتوری خود را گسترش دادند ، آنها دستورالعمل های کیک پنیر را برای اروپایی ها آوردند. انگلیس و اروپای شرقی آزمایش روشهایی را برای انقلاب در پخت چیز کیک آغاز کردند. در هر کشور اروپا ، دستورالعمل ها با استفاده از مواد بومی هر منطقه ، شکل های مختلف فرهنگی را شروع می کردند. در سال 1545 ، اولین کتاب آشپزی چاپ شد. این کیک پنیر را به عنوان یک غذای شیرین مبتنی بر آرد توصیف کرد.

با این حال ، تنها در قرن هجدهم بود که چیز کیک شبیه چیزی است که امروز در ایالات متحده میبینیم. در همین زمان ، اروپایی ها شروع به استفاده از تخم مرغ زده به جای مخمر کردند تا نان و کیک های آنها پف کند . از بین بردن عطر و طعم مخمر غنی که طعم کیک پنیر را بیشتر شبیه یک نوع دسر می کند. وقتی اروپایی ها به آمریکا مهاجرت کردند ، طرز تهیه چیز کیک نیویورکی خود را به همراه آوردند.

پیدایش و محبوبیت چیز کیک نیویورکی

چیز کیک نیویورکی با پایه کیک

البته هیچ داستانی درباره چیزکیک به سبک نیویورکی کامل و جامع نیست. چیزکیک کلاسیک به سبک نیویورک فقط بصورت کیک سرو می شود – هیچ میوه ای ، شکلاتی یا کاراملی در بالا یا کنار آن سرو نمی شود. این کیک معروف با مزه اصلی خود را از زرده تخم مرغ و پنیر خامه ای مخصوص نیویورک بدست می آورد.

تا دهه 1900 نیویورکی ها عاشق این دسر بودند. تقریباً هر رستوران نسخه مخصوص چیز کیک را در فهرست خود داشت. اهالی نیویورک از آن زمان تاکنون به دلیل داشتن دستورالعمل اصلی ، به رجزخوانی پرداختند. طرز تهیه چیز کیک نیویورکی نیز یکی از مواردی بود که در آمریکا تازگی بسیاری را داشت.

طرز تهیه چیز کیک در سراسر دنیا

چیز کیک با ساقه طلایی

هر منطقه از جهان نیز روش خاص خود را برای تهیه این دسر دارد. ایتالیایی ها از پنیر ریکوتا استفاده می کنند ، در حالی که یونانی ها از میزیترا یا فتا استفاده می کنند. آلمانی ها پنیر کوک را ترجیح می دهند ، در حالی که ژاپنی ها از ترکیب نشاسته ذرت و سفیده استفاده می کنند. چیزکیک های مخصوصی وجود دارد که شامل پنیر آبی ، غذاهای دریایی ، چیلی های تند و حتی توفو است! علی رغم همه تغییرات ، مواد اصلی در طرز تهیه چیز کیک نیویورکی دسر محبوب – پنیر ، گندم و یک شیرین کننده – همان باقی می مانند.

مهم نیست که چطور آن را قطعه قطعه می کنید ، چیز کیک واقعاً یک دسر است که در طول زمان مقاومت کرده است. این کیک خامه ای از ابتدای ثبت شده در ساموس بیش از 4000 سال پیش تا زمان حاضر در سراسر جهان همچنان مورد علاقه دوست داران شیرینی و کیک در هر سنی است.

14 پاسخ
    • مدیر
      مدیر گفته:

      سلام فر پخت کیک و شیرینی آریا استیل نوین بسیار مناسب میباشد
      برای اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با شماره واتس اپ 09120306906 هماهنگ نمایید

      پاسخ
  1. سیروس
    سیروس گفته:

    سلام من این دستور چیز کیک نیویورکی رو دوست داشتم ولی برای پختش به یک فر نیاز دارم راهنمایی میکنید

    پاسخ
  2. منیژه
    منیژه گفته:

    سلام من فر پخت چیز کیک ژاپنی و نیویورکی لازم دارم
    آیاا دستگاهیی هست که این دو را همزمان بپزد؟

    پاسخ
    • مدیر
      مدیر گفته:

      سلام بله فر کانوکشن شیرینی و کیک پزی مناسب برای پخت چیز کیک نیویورکی و چیز کیک ژاپنی میباشد

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.