طراحی داخلی رستوران
به این مطلب امتیاز دهید

طراحی رستوران  فست فود

امروزه یکی از دغدغه های رستوران ها و فست فود های بزرگ طراحی داخلی رستوران یا فست فود میباشد.بعد از تهیه تجهیزات فست فود و رستوران بخش اصلی بعدی دکوراسیون داخلی میباشد.در این مقاله سعی داریم شما را با این موضوع بیشتر آشنا کنیم.

طراحی رستوران و فست فود

طراحی داخلی رستوران

رستورانها امروزه یک پروژه بزرگ در قبال طراحی دکور داخلی دارند. طراحی داخلی بی نظیر رستوران نیاز به یک فهم عمیق و جدید از اینکه برای چه منظور این کار انجام میشوند دارند.

ما در حداقل زمان برای شما پیشنهاد های سودمندی را داریم. در عصر رسانه های اجتماعی، مشتریان شما بهترین آگهی های شما هستند و با استفاده از ابزار هایی مانند Instagram، Twitter و Facebook، آنها توانایی انتشار موضوعاتی برای تبلیغات را برای هزاران نفر دارا میباشند.

طراحی جدید

تزئین فضای رستوران شما چیزی کمتر از داشتن غذای خوب و با کیفیت نیست. این نیز در مورد بازاریابی است به معنای استفاده از فضا برای تبلیغ رستوران شما و فروش بیشتر است.
این موضوع قطعا باید برای صاحبان رستوران ها و مدیران مهمترین نکته باشد.

طراحی رستوران اگر  بهترین غذا روی زمین را ارائه دهید، اگر طراحی داخلی رستوران شما مناسب  نباشد، به احتمال زیاد به دوستان و خانواده شما اجازه بازگشت یا پیشنهاد شما را نمی دهد.درادامه به بررسی عواملی که در افزایش فروش و راههای بهبود فضای رستوران شما میشود میپردازیم.

بهبود طراحی رستوران

نمونه های طراحی رستورانها

ترکیبی از فضای آرام ودلنشین رستوران شما می تواند تفاوت بین یک رستوران بسیار سودآور و یک فست فود جدید که فقط در کنار هم قرار گرفته است، ایجاد کند.

مثال: به عنوان مثال، تعدادی از رستوران های چینی یک فضای در یک فروشگاه  را انتخاب می کنند. آنها چندین نقاشی چینی بر روی دیوارها دارند. تنها چیزی که در مورد آنها جذاب است این  که برای افرادی که در این نزدیکی هستند شاید جالب بنظر برسد.طراحی داخلی رستوران

این مورد آنچنان فضای جذابی برای یک رستوران داخل شهر تهران نمیباشد.چون افرادی که به این جور فضاها علاقمند باشند بسیار کم میباشند.و در نهایت باعث شکست در این کسب و کار مواجه میشوید.

رستوران چینی

10 نکته مهم در طراحی رستوران

1_انتخاب رنگ

روانشناسان مدت ها شناخته اند که رنگ تاثیر مهمی در مغز ما دارد. رنگ و ارتباط آن با تعالی یک موضوع جالب است. این یک جنبه بحث انگیز از بازاریابی است. رنگها یک احساس متفاوت را به مغز ما منتقل می کنند. آنها بر بدن ما تأثیر می گذارند.

رنگ قرمز در زمینه غذا و نوشیدنی، پادشاه است. به لوگوی مک دونالد نگاه کنید ، دکوراسیون و لباس کارکنان و بسته بندی محصولات,قرمز رنگ غالب است. از لحاظ علمی اثبات شده است که رنگ قرمز باعث افزایش متابولیسم و اشتها میشود. از سوی دیگر، آبی، متابولیسم ما را کاهش می دهد. بدیهی است که رنگ یک عامل بسیار مهم در طراحی داخلی رستوران میباشد.

اهمیت انتخاب رنگ مناسب برای استقرار خود و تاثیر روانی آن را در ذهن مهمان خود را فراموش نکنید.

2-وسایل دکوراسیون

بسیاری از رستورانداران به این موضوع توجه نمیکنند که مشتریان برای مبلمان و صندلی به رستوران نمی آیند. در حالی که ظاهر تمیز و  طعم خوب غذاست که اهمیت دارد. مشتریان اهمیتی نمی دهند که آیا مبلمان و صندلی رستوران شما یک ملیون هزینه شده یا 10 ملیون تومان. فقط تمیزی و سالم بودن وسایل برایشان مهم میباشد که باید رعایت شود.

معمولا اینطور موارد در رستورانهای که تازه تاسیس هستند بیشتر به چشم می آید.ترجیحا به جای وسایل دست دوم بسیار آنتیک استفاده نکنید .بهتر است از وسایل نو ولی معمولی تر استفاده شود.طراحی داخلی رستوران

وسایل و صندلی های رستوران

3. نورپردازی

 نورپردازی فاکتور بسیار مهمی است که باید مورد اهمیت قرار گیرد. در یک مکان عمومی مانند یک رستوران، بیشتر مورد اهمیت است. نورپردازی مناسب می تواند نقاط قوتی برای نشان دادن ابزار و وسایل و دکور داخلی شما باشد.
روشنایی، اولین چیزی است که مشتری به آن توجه میکند. نورهای جذاب می تواند عابران پیاده را با ظاهر گرم و تماشایی جذب کند. 

نور پردازی

4_موسیقی

یک روز من به تنهایی در یک رستوران بی نظیر عاشقانه غذا خوردم. آشپزی بسیار خوب بود. اما تنها نشستن و تنها بودن را اصلا حس نکردم.موزیک بسیار عالی همراه با تصاویر بسیار زیبا در رستوران باعث شد که لذت دوچندانی را ببرم.طراحی داخلی رستوران
موسیقی تاثیر مهمی بر روی مهمانان رستوران دارد. تعدادی از مطالعات نشان داده است که موسیقی پخش شده در رستوران نه تنها کارکنان را خوشحال تر می کند، بلکه  اشتهای مشتریان را تحریک می کند و باعث هضم راحت تر غذا نیز میشود.

موزیک

5_ عطر

 قدرت عطر در رستورانها بسیار شگفت انگیز است. حس بویایی ما توسط حافظه فرد مشخص می شود. عطر و بوی درست خاطرات مبهم تجارب گذشته را بازسازی می کند و می تواند اشتهای هرکسی را به وجد بیاورد.

حس بویایی ما به نسبت بقیه حس ها بسیار قوی تر میباشد. به طور متوسط انسان دارای حدود 5 تا 6 گیرنده بویایی است. این ها قادر به تشخیص 10،000 بوی مختلف هستند. اغلب ما از این چیزی کاملا ناآگاه هستیم، اما این یک واقعیت بسیار مهم میباشد.

 به عنوان مثال، یکی از رستورانها توانسته بود مشتریان جوان خود را افزایش دهد.

با استفاده از گلدانهایی با بوی عطرهای مختلف و استفاده از ادکلنهای نوستالوژیک توانیته بود تعداد زوج های جوان مشتری خود را تا دوبرابر افزایش دهد.

عطر و فضای مطبوع

6_سرویس های بهداشتی

سرویس ها بهداشتی معمولا از طرف صاحبان رستوران از اهمیتی پایینی برخوردار هستند.معمولا این مورد فراموش شده و در آخر کار با اهمیت بسیار کمی تعبیه میشود.

 من بسیاری از صاحبان رستوران را دیده ام که هزینه های بسیاری را به خرید محصولات با کیفیت بالا و تبلیغات تحویل داده اند، اما هیچ برنامه ای برای سرویس های نظافتی در نظر نگرفته اند.طراحی داخلی رستوران

هنگامی که مشتریان از سرویس استفاده میکنند نباید با فضایی بد بو و نهوع آور روبرو شوند.این موضوع باعث میشود برای همیشه مشتریان خود را از دست بدهید.در عوض از سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی با فضایی تمیز و با بوی بسیار مطبوع و اسپرهای خوشبو کننده خود کار استفاده کنید.

سرویس بهداشتی رستوران

7_طرح بندی رستوران

جدولی را برای طرح های در نظر گرفته رستوران مشخص کنید.طرح هایی که برای رستوران خود در نظر گرفته اید را روی کاغذ بیاورید.به عنوان مثال باید طرح های سود آوری بیشتر ,تشویق مشتریان تغییر دکوراسیون و افتتاح شعبه های جدید را در نظر بگیرید.

مدیریت بصری داشته باشید.طرح های بصری جدید را در نظر بگیرید و با توجه به آن برنامه های خود را جلو ببرید. از نقاشی های موجود در دیوار رستوران در نظر بگیرید تا طرح های روی کارت ویزیت و تراکت.با طرح های جذاب مشتریان بیشتری را به رستوران خود بیاورید.طراحی داخلی رستوران

8_ظرفیت صندلی

ظرفیت صندلی های رستوران خود را با توجه به ابعاد خود در نظر بگیرید.برای مثال ممکن است در رستوران خود جشن تولید برگزار شود.همه صندلی ها هم پر باشد.سیستم رزرو را فراموش نکنید.اگر به مشکل برخوردبد همیشه باید در انبار خود صندلی های اضافه را در نظر داشته باشید.

9_تهویه و سیستم سرمایشی و گرمایشی

تهویه و سیستم گرمایشی و سرمایشی یکی از مهم ترین بخش های آشپزخانه های صنعتی و رستوران میباشند. برای یک رستوران موفق و برگشت دوباره مشتری باید فضای مورد قبول با هوای مطبوع را دارا باشد.طراحی داخلی رستوران

آشپزخانه مقدار زیادی از دود و بوی را آزاد می کند. مهم است که شما یک سیستم در رستوران خود ایجاد کنید که تهویه مناسب را تضمین کند.تهویه مطبوع خوب برای طراحی رستوران بسیار مهم است.

در یک ظهر تابستانی گرم هیچ چیز جز یک فضای بسیار مطبوع و خنک نمیتواند مشتری را راضی نگهدارد.

این فضا و غذای خوب برای مشتری یک خاطره شده و در ذهن او ماندگار میشود.

سیستم تهویه

 

10_طراحی آشپزخانه صنعتی

restaurant equipment

بزرگترین و مهم ترین اصل یک رستوران وسایل و تجهیزات رستوران میباشد.بیشترین هزینه نیز متعلق به تجهیزات آشپزخانه صنعتی میباشد.معمولا افرادی که وارد این صنعت میشوند تجربه لازم و کافی برای این مورد را ندارند.

مشاوره برای طراحی داخلی رستوران از مشاوران صنعت تجهیزات فست فود بهترین گزینه میباشد.

این گروه با دانش فنی و طراحی های بسیار عالی شما را در مسیر پیشرفت برای کسبتان قرار میدهند.

و در آخر تهیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران از تولیدی های معتبر میباشد.گروه صنعتی آریا استیل نوین بهترین و معتبرترین شرکت در طراحی و تولید این محصولات با کیفیت و قیمت بسیار عالی میباشد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.